Saltar la foguera

Saltar la foguera

El costum de saltar per sobre d'una foguera la nit de Sant Joan prové d'una antiga creença, molt generalitzada, que el foc adquireix propietats terapèutiques i profilàctiques durant el periode de temps que va de Sant Joan a Sant Pere (el solstici d'estiu). Saltar per sobre de la foguera durant aquest temps aporta, doncs, protecció contra malalties i bona sort. El ritus té diverses variants segons on es faci. En alguns lloc s'ha de saltar la foguera diverses vegades, fins a set, mentre que en d'altres s'ha de fer de bracet amb la persona estimada per tal de consolidar la relació. Això si, tal i com diu el refrany, "el foc de Sant Joan s'ha de botar per davant, el foc de sant Pere, per darrere."

Articles


Enllaços

- al poble de Benillup fem la Foguera de la Nit de Sant Joan, tots els anys a la mitjanit al Carrer Nou. Fa molts anys es feia una foguera a la porta de cada casa on vivia un Joan i els xiquets i xiquetes... [+]

- la nit del 23 de juny és la nit màgica de Sant Joan. Podem gaudir del salt de les 7 fogueres tradicionals a Teulada després d'un agradable sopar entre amics amenitzat amb bona música. O passar la nit al costat del mar, a la... [+]

Cançons de Sant Antoni
Cançons de Bateig

Mediateca

Llibres

Cançons de Bressol