Calendari: Festes d'Hivern > La Quaresma > Fires i festes gastronòmiques
|
|
Fira del brunyol Artesania i brunyols per fer front a la Quaresma
Figueres (l'Alt Empordà), Dissabte abans de Sant Josep
 Brunyols
|
| La Fira del Brunyol o Fira de Sant Josep de Figueres és una iniciativa que pretén difondre el coneixement dels bunyols, que en en aquesta zona són coneguts amb el nom de "brunyols", una exquisida menja que en el passat havia estat el substitut calòric perfecte per combatre els preceptes quaresmal.
El dissabte abans de Sant Josep és la data escollida per l'Associació de Comerciants Migdia Centre de Figueres per la celebració de la Fira de Sant Josep, altrament coneguda com la Fira del Brunyol de l'Empordà. Es tracta d'una fira gastronòmica nascuda ara fa tretze anys vinculada a un dels productes propis qua la cuina popular creà pel temps quaresmal.
Els orígens de la festa es remunten a la voluntat dels comerciants de la zona del carrer Sant Josep de crear una fira amb un producte que es pogués relacionar amb el sant i fos empordanès. Fou així com sorgí la idea del brunyol (nom empordanès del bunyol), un producte típic de la Quaresma. Els expositors es troben, durant tot el dia, al llarg dels carrers de Sant Josep, Verge Maria, Sant Vicenç i Sant Pau, al centre mateix de Figueres.
La fira en l'actualitat també compta amb una oferta de productes complementària als bunyols, amb un centenar de parades de tot tipus, en les que es poden trobar des d'embotits, formatges, artesania fins a coixins terapèutics. Durant tot el dia, en el marc de la fira es realitzen activitats lúdiques per petits i grans com una xocolatada i la instal·lació d'un parc infantil.
La venta dels brunyols va a càrrec dels pastissers i flequers de l'Associació, que cada any en venen uns 500 quilos.
Text: Redacció festes.org
|
|
|
| |
| |
Data de publicació digital: 27/3/2006 |
2925 lectures
|
|
| |
|
| |
|
|